Προτάσεις

Στόχος της Α.Σ.Α

Ο γενικός στόχος της Α.Σ.Α. είναι η οικονομική, κοινωνική, πολιτιστική και εκπαιδευτική ανάπτυξη της κοινότητας του Ελληνισμού της Αλβανίας. Για το σκοπό αυτό δημιουργήθηκε ο πολιτικός μας φορέας στην Ελλάδα.

Στο φορέα αυτό συνδράμουν όλες οι πολιτικές δυνάμεις του δημοκρατικού τόξου, πιστές και πρόμαχοι της αστικής δημοκρατίας και των ελευθέρων πολιτευμάτων, που προέρχονται από την κοινότητά μας.

Για την επίτευξη του στρατηγικού μας στόχου, αναλόγως με τα επίκαιρα θέματα και με όσα μελλοντικά είναι δυνατόν να προβληθούν, θα επικεντρωνόμαστε σε επιμέρους ζητήματα, τα οποία απαιτούν την προσοχή μας.

Τα βασικά θέματα που ασχολούμαστε και θα εργαστούμε για τη λύση τους είναι:

1. Η ισότητα με τους υπόλοιπους Έλληνες στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα:

α. Η άρση των εις βάρος μας αδικιών στην Εθνική Σύνταξη

β. Η άρση των εις βάρος μας αδικιών στα επιδόματα υπερηλίκων και κάθε είδους

δικαιώματος στο κοινωνικό κράτος των δικαιούχων της κοινότητάς μας

2. Η αναγνώριση και η γνωστοποίηση της ιστορικής μας συμμετοχής και συμβολής

στον εθνικό κορμό

3. Η προάσπιση των δικαιωμάτων των Ελλήνων της Αλβανίας από την Ελληνική πολιτεία, ως η μητροπολιτική χώρα του έθνους μας και ως η χώρα της οποίας είμαστε πολίτες με συγκεκριμένες ενέργειες:

α. Η θεσμική συνεργασία των Ελληνικών αρχών με τους δύο αναγνωρισμένους Ελληνικούς Δήμους από την Αλβανία και με τους φορείς των περιοχών που σύμφωνα με την αρχή της αυτοδιάθεσης δηλώνεται έντονη η ελληνικότητα των κατοίκων, αλλά και η ελληνική πολιτεία δια της πολιτογράφησης ομογενών αναγνώρισε την ελληνικότητά τους

β. Η συχνή και τακτική επίσκεψη των περιοχών αυτών από τους αρμόδιους αξιωματούχους της ελληνικής κυβέρνησης, ανάλογες με τις κοινότητες Ελλήνων σε άλλες χώρες

γ. Πολιτική πίεση στην Αλβανία για την επίλυση των νομικών θεμάτων που προέκυψαν με τις περιουσίες των Ελλήνων

δ. Κάλυψη των έκτακτων αναγκών και αναγκαίων υποδομών, από τις προξενικές αρχές της Ελλάδας, σε συνεργασία με την κυβέρνηση της Αλβανίας και τις εκεί τοπικές αρχές

4. Η διατήρηση και η αύξηση της επιρροής της Ελληνικής κοινότητας στην Αλβανία στον οικονομικό και επιχειρηματικό τομέα, ως το μόνο πρακτικά εφικτό μέσο ύπαρξης και ανάπτυξης του Ελληνισμού στην ιδιαίτερη πατρίδα μας

Οι Προτάσεις Μας για την Αττικη

Το πρόγραμμα της “Ανεξάρτητης Συμμαχίας για την Αττική” αποτελείται από 6 μέρη

ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ

ΧΩΡΟΤΑΞΙΑ – ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ – ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Το πρώτο μέρος του προγράμματός μας είναι η πρότασή μας για τη χωροταξία των δραστηριοτήτων στη γεωγραφική επιφάνεια που αποτελεί την Περιφέρεια.

Συνοπτικά, είναι η λύση στους βιομηχανικούς χώρους, που σήμερα δεν υπάρχουν σε σημεία ελκυστικά για τους επίδοξους επενδυτές, και στην αποφόρτιση του λιμένος Πειραιώς από μεγάλα εμπορικά πλοία και μεταφορά κοντέινερ από την Ασία και άλλα μέρη του κόσμου.

Ο Αργοσαρωνικός κόλπος είναι απόλυτα κατάλληλος για την τουριστική και οικιστική ανάπτυξη. Ενδεχομένως από τους σπάνιους σε παγκόσμια κλίμακα και μοναδικός στην Ευρώπη. Ο Σκαραμαγκάς, ο Ασπρόπυργος, η Ελευσίνα, η Σαλαμίνα και η ακτή μέχρι τον Ισθμό δεν πρέπει να είναι βιομηχανική ζώνη, αλλά τουριστικός προορισμός.

Αντιθέτως, η Ακτή από τη Χαλκίδα μέχρι το Λαύριο έχει πολλές δυνατότητες να αναπτυχθεί οργανωμένα σε βιομηχανική περιοχή, καθώς έχει πρόσβαση σε ανοιχτή θάλασσα, σε σιδηρόδρομο και είναι εκτός αστικού ιστού, ώστε να διευκολύνονται οι ασφαλείς μεταφορές και να αποφεύγονται μολύνσεις.

Οι χρήσεις γης και τα θέματα απαλλοτριώσεων, που εμπίπτουν στο θέμα αυτό, αφορούν τις περιφέρειες και τα υπουργεία.

Η πρότασή μας αυτή συνδυάζει την κοινή λογική, το συνολικό συμφέρον, την σύγχρονη αντίληψη των προηγμένων χωρών και την οικολογική συνείδηση.

ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ

ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΟΛΗ

Το δεύτερο μέρος του προγράμματος ασχολείται με τις χρήσεις γης και του όρους δόμησης, και αποτελεί συνέχεια στον επανασχεδιασμό και στην προσπάθεια να καταστεί η Αττική σύγχρονη, ελκυστική σε υγιείς και βιώσιμες επενδύσεις, τόπος με υψηλό βιωτικό επίπεδο, μέρος που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη, θα αξιοποιήσει τη μοναδική στρατηγική της θέση και να θεμελιωθεί σε δυνατές βάσεις ώστε μην είναι έρμαιο των κρίσεων.

Η Αττική κατασκευάστηκε κυρίως σε περιόδους αστυφιλίας και ανοργάνωτα. Περίπου κατασκευάστηκε αυθαίρετα και έπειτα νομιμοποιήθηκε. Σε ορισμένες περιοχές δεν θυμίζει οργανωμένες πόλεις, αλλά καταυλισμούς από κτήρια. Ως αποτέλεσμα τα κτήρια υπακούσουν, όταν δεν είναι αυθαίρετα, σε κανόνες καταστολής δόμησης, αφού είναι λογικό, η άναρχη δόμηση να μοιάζει με άσχημη πιεστική εξέλιξη.

Για τον παραπάνω λόγο, οι όροι δόμησης στις βιομηχανικές περιοχές έχουν κατασταλτικούς κανόνες οικιστικής λογικής. Μπορούμε δηλαδή να έχουμε εργοστάσια και αποθήκες αρκεί να υπακούουν σε πολεοδομικούς κανόνες κατοικίας! Η πρότασή μας είναι οι βιομηχανικές περιοχές να μην υπακούουν στους πολεοδομικούς κανόνες, αλλά σε αυστηρούς κανόνες ασφαλείας και σε περιβαλλοντικούς περιορισμούς.

Οι περιοχές με εργοστάσια δεν χρειάζεται να έχουν αυλές, περιορισμούς δόμησης, ύψους, πρασιές, αλλά να είναι οικολογικά, ασφαλή και λειτουργικά. Σημειώνουμε ότι με τους κανόνες αυτούς στην πραγματικότητα απαγορεύουμε μεγάλες βιομηχανικές μονάδες παραγωγής. Επίσης δεν θα επέτρεπε ο πολεοδομικός νόμος, να γίνει στην Αττική π.χ. αυτοκινητοβιομηχανία. Μία σωστή δόμηση δεν έχει τη λογική “αφού κατασκευάσαμε λάθος και πιεστικά τις κατοικίες, ας κατασκευάσουμε με αυστηρούς και ηλίθιους όρους τις αποθήκες και τα εργοστάσια.

Μία άλλη άσχημη συνέπεια της άναρχης ρυμοτομίας της Αττικής είναι ο φόβος προς τα ψηλά και πολύ ψηλά κτήρια. Να σημειώσουμε ότι τα ψηλά κτήρια των Αμπελοκήπων αδειοδοτήθηκαν και πλέον δεν επιτρέπεται να γίνουν ίδια σε περίπτωση που κατεδαφιζόταν. Επίσης τα ψηλά κτήρια δεν προκαλούν αύξηση της κυκλοφορίας των οχημάτων, αλλά αντιθέτως μείωση, αν βρίσκονται κοντά σε σταθμούς μετρό. Απόδειξη είναι ότι το Μανχάταν είναι πιο πυκνοκατοικημένο από τη Λεωφόρο Κηφισίας, αλλά έχει μεγαλύτερη ταχύτητα κίνησης οχημάτων.

Ο μόνος λογικός περιορισμός ύψους είναι η πιθανότητα επισκίασης του βράχου της Ακρόπολης. Αυτός ο περιορισμός όμως, δεν έχει καμία αξία για το Ελληνικό, τη Βούλα, την Ελευσίνα, το Χαϊδάρι, τους Αμπελόκηπους και γενικά περιοχές που απέχουν πάνω από πέντε χιλιόμετρα ενώ τα πολύ ψηλά κτήρια μπορούν να είναι περίπου 300 μέτρα ύψος, η ακόμη περισσότερο σε περιοχές που βρίσκονται πίσω από άλλο λόφο, πχ Λυκαβηττό και ούτως ή άλλως δεν επισκιάζουν την Ακρόπολη.

Είναι ευσεβής πόθος των Ελλήνων να γίνουμε το νέο City. Πρέπει να ξέρουμε ότι αυτό το απαγορεύουμε με τους πολεοδομικούς κανονισμούς μας και τους όρους δόμησης.

Συμπερασματικά, το πρόγραμμά μας αναστέλλει τον περιορισμό ύψους, το ιδεατό στερεό, αυξάνει τους συντελεστές δόμησης σε περιοχές με αποτελεσματική συγκοινωνία και όλες τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις σε βιομηχανικές ζώνες. Ασφαλώς θα υπάρχουν νέες διατάξεις, αλλά θα διευκολύνουν το σχεδιασμό των κατά περίπτωση κατασκευών. Ο ισχύων πολεοδομικός κανονισμός θα εφαρμόζεται στις οικιστικές περιοχές.

ΤΡΙΤΟ ΜΕΡΟΣ

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΑ

Στη Σουηδία του 2019 το να πετάς σκουπίδια σε χωματερές απαγορεύεται, γεγονός που συνεπάγεται ότι οι δήμοι πρέπει να ταξινομούν, να ανακυκλώνουν – και ναι – να καίνε τα σκουπίδια των κατοίκων τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα απορρίμματα να συνιστούν πλέον το 19% του καυσίμου που χρησιμοποιείται από εργοστάσια παραγωγής θερμικής ενέργειας, τα οποία ζεσταίνουν το 50% των σουηδικών νοικοκυριών. Αυτό καθιστά τη Σουηδία ως την πρωτοπόρο χώρα στην παραγωγή ενέργεια από τα απορρίμματα, ενώ ακολουθούν κατά σειρά η Τσεχία, η Δανία, η Νορβηγία και η Φινλανδία. Όσο μεγάλη και να είναι η λίστα, η Ελλάδα δεν βρίσκεται σε ΚΑΜΙΑ θέση.

Η συγκομιδή των απορριμμάτων είναι υπευθυνότητα των Δήμων, ενώ η διαχείριση της Περιφέρειας.

Η πρότασή μας είναι να γίνουν διαγωνισμοί από τους Δήμους ώστε η συγκομιδή και ο διαχωρισμός σε ανακυκλώσιμα και μη να γίνεται εντός των Δήμων, από ιδιώτες, και η διαχείριση επίσης από ιδιώτες, που θα ανακηρυχθούν ανάδοχοι, επίσης από διαγωνισμούς της περιφέρειας. Τα απορρίμματα πρέπει να αποτεφρώνονται, αλλά ο ποσοστιαίος τους όγκος πρέπει να μειωθεί στα επίπεδα της Ευρώπης.

Για να γίνει αυτό η περιφέρεια θα δέχεται απορρίμματα που θα προκύπτουν μετά από διαλογή με υπευθυνότητα των Δήμων. Τα απορρίμματα που θα αποτεφρώνονται θα αποδίδουν κέρδη στην περιφέρεια, ως καύσιμα, καθώς επίσης οι Δήμοι θα αποζημιώνουν την περιφέρεια ανάλογα με την ποσότητα απορριμάτων που παράγουν. Τα χρήματα αυτά η περιφέρεια θα τα δίνει ως επιδότηση στα ανακυκλώσιμα υλικά που θα προκύπτουν από τη διαλογή.

ΤΕΤΑΡΤΟ ΜΕΡΟΣ

ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΑ ΕΡΓΑ

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ

Η προστασία απέναντι στις φυσικές καταστροφές είναι δύο ειδών. Η πρόληψη για την αποφυγή τους και τα μέτρα ανακούφισης.

Η «Ανεξάρτητη Συμμαχία για την Αττική» προτείνει:

* Έλεγχο όλων των δημοσίων κτηρίων και των μεγάλων ιδιωτικών κτηρίων (άνω των 2000 τετραγωνικών μέτρων δόμησης) σπουδαιότητας από Σ3 και άνω, εντός Αττικής, που κατασκευάστηκαν πριν το 1985 με τον νέο Ευρωπαϊκό Αντισεισμικό Κανονισμό (Ευρωκώδικας 8 ) και τον ΚΑΝΕΠΕ (Κανονισμό Επεμβάσεων) αν ο πρώτος δείξει στατική ανεπάρκεια

*Ανάθεση σε ιδιώτες του καθαρισμού και του ελέγχου όλων των δικτύων ομβρίων

* Κατασκευή των απαιτούμενων αντιπλημμυρικών έργων

*Υλοτόμηση και αναδάσωση με μη κωνοφόρα δέντρα, όλων των εντός οικισμών αλσών και δέντρων και σε απόσταση 300 μέτρα από τις κατοικημένες περιοχές

*Ανάθεση σε εθελοντές, περιβαλλοντικές ομάδες, σχολεία, σχολές, συλλόγους και σε κάθε ενδιαφερόμενη ομάδα τη δεντροφύτευση των περιοχών της Αττικής, που χαρακτηρίζονται δάση, με κατάλληλα δέντρα και θάμνους, ανθεκτικά σε πυρκαγιές και σε ξηρασία. Αν οι εθελοντές δεν υπάρχουν ή δεν αρκούν να γίνει ανάθεση σε ιδιώτη. Να δοθεί η δυνατότητα υιοθεσία δάσους ή άλσους από σωματείο ή σχολή.

Η Αττική έχει την ατυχία της δεύτερης φονικότερης πυρκαγιάς σε όλο τον κόσμο, τον αιώνα που διανύουμε. Καθόλου τυχαίο, αφού και η τρίτη έγινε επίσης στην Ελλάδα. Προφανώς είμαστε η πλέον πολύνεκρη παγκοσμίως χώρα σε σχέση με τον πληθυσμό μας. Η έλλειψη οποιασδήποτε οργάνωσης και λογικής είναι κάτι παραπάνω από προφανής.

ΠΕΜΠΤΟ ΜΕΡΟΣ

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Για την «Ανεξάρτητη Συμμαχία για την Αττική», η παιδεία και ο πολιτισμός είναι σχεδόν αυτοσκοπός. Ως ομογενείς, μάθαμε πως τα δύο αυτά αγαθά είναι που μας έκαναν να είμαστε Έλληνες και άρα ομογενείς, αλλά ίσως και ο σημαντικότερος λόγος που ήρθαμε στην Ελλάδα. Να τα απολαμβάνουμε ελεύθερα!

Ίσως είναι σημαδιακό, στην παγκόσμια γενέτειρα της δημοκρατίας, την Αττική, στον χρυσό της αιώνα, ο Περικλής, διατύπωσε δύο σημαντικά πράγματα για τους πολίτες: Όποιος δεν συμμετέχει στα κοινά είναι άχρηστος και επικίνδυνος και ότι οι πολίτες μιας δημοκρατίας οφείλουν να έχουν παιδεία υψηλής ποιότητας. Εμείς λοιπόν, θέλουμε να είμαστε οι δημοκρατικότεροι όλων. Να έχουμε καλή παιδεία και να συμμετέχουμε στα κοινά.

ΠΑΙΔΕΙΑ

Το ζήτημα της παιδείας είναι από τους βασικούς άξονες όπου η ΑΣΑ έχει να επιδείξει σημαντικές προτάσεις που συγκλίνουν στη λειτουργία του συμπεριληπτικού σχολείου, ανοιχτού στη κοινωνία και με βασικό πρόσημο την ισότητα.

Η δημόσια εκπαίδευση αποτελεί ένα από τα βασικότερα θύματα της κρίσης και των μνημονιακών εποχών, που οι κυβερνητικές πολιτικές πετυχαίνουν ολοένα την υποβάθμισή της και την πρόσκαιρη αντιμετώπιση των προβλημάτων της μέσω υποτυπωδών προγραμμάτων ΕΣΠΑ. Στην περιφέρεια της Αττικής, όπου εγκολπώνονται τα περισσότερα σχολεία, παρατηρείται συστηματικά μια αμέλεια για την ανάπλαση των υποδομών της όσο και την έγκαιρη στελέχωσή τους από καταρτισμένους εκπαιδευτικούς με αποτέλεσμα ακόμα και μαγαζιά (!) να διαμορφώνονται σε χώρους για εκπαίδευση νηπίων. Παιδιά στοιβαγμένα σε κοντέινερς παρακολουθούν μαθήματα υπό άθλιες παιδαγωγικές συνθήκες διαμορφώνοντας στους μαθητές το αίσθημα του αφιλόξενου σχολείου και κατ’ επέκταση της σχολικής διαρροής.

Η εκπαίδευση των παιδιών των Βορειοηπειρωτών στα ελληνικά σχολεία αποτέλεσε μια πρόχειρη προσέγγιση του Υπουργείου Παιδείας, που η Περιφέρεια δεν επέδειξε ουσιαστικά σχεδιασμένη μέριμνα, με αποτέλεσμα πολλά παιδιά να φοιτούν σε τμήματα υποδοχής από εκπαιδευτικούς χωρίς καμία διαπολιτισμική ετοιμότητα και κατάρτιση και η λειτουργία της ενισχυτικής διδασκαλίας να σκαλώνει σε γραφειοκρατικές διαδικασίες και τελικά να ενσαρκώνεται λίγο πριν τη λήξη του διδακτικού έτους.

Η ΑΣΑ επιδιώκει τη συγκρότηση ενός πολυδύναμου εκπαιδευτικού μετώπου που η εκπαίδευση των παιδιών θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας.

Σε αυτή την κατεύθυνση προτείνουμε την ένταξη των βρεφών έως 4 ετών χωρίς όρους και προϋποθέσεις σε δημόσιους παιδικούς σταθμούς που θα καλύπτονται παιδαγωγικά οι ανάγκες κάθε παιδιού και την εξασφάλιση θέσεων για την υποχρεωτική δίχρονη φοίτηση νηπίων σε δημόσια νηπιαγωγεία.

Επιδιώκουμε ένα δημόσιο και δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο, για όλα τα παιδιά με σύγχρονα βιοκλιματικά εργαστήρια και αίθουσες διδασκαλίας φιλόξενες στους μαθητές με κατάλληλα αναδιαμορφωμένα σχολικά προαύλια που επιτρέπουν την αυτενέργεια και την άθληση των μαθητών μας.

Τέλος, η ΑΣΑ με γνώμονα, την ισότιμη συμμετοχή και πρόσβαση όλων των παιδιών στην εκπαίδευση, προτείνει τη μέριμνα για δωρεάν μετακίνηση των παιδιών από απομακρυσμένες περιοχές και δωρεάν μετακίνηση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, καθώς και την υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου από συγκεκριμένο και έγκαιρα τοποθετημένο ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (ειδικούς παιδαγωγούς, λογοθεραπευτές, ψυχολόγους, φυσικοθεραπευτές κ.λπ.) ώστε να μειωθεί σημαντικά η δαπανηρή εκπαίδευση των γονέων σε εξωσχολικά εκπαιδευτικά κέντρα και να προσφέρεται χρόνος να καλλιεργηθεί η ιδέα του δημοκρατικού πολίτη που νοιάζεται για τον τόπο του, την περιφέρειά του, ήδη από νεαρή ηλικία.

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Τα τελευταία χρόνια διανύουμε μια περίοδο οικονομικής κρίσης και εκτός των οικονομικο-πολιτικών στρατηγικών, για οικονομική ανάκαμψη που εφαρμόζει η κυβέρνηση, η κατάσταση επιβάλλει την εύρεση τρόπων ενίσχυσης της οικονομίας.

Διεθνώς παρατηρείται μια σημαντική αύξηση των διαφόρων μορφών τουρισμού, ανάμεσά τους και ο πολιτιστικός τουρισμός. Τη συγκεκριμένη στιγμή, που η χώρα μας βιώνει μια από τις δυσκολότερες οικονομικές περιόδους, ο πολιτισμός θα μπορούσε να αποτελέσει ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα στην προσπάθεια που γίνεται για προσέλκυση τουριστών και την μείωση της εποχικότητας της τουριστικής περιόδου. Η επένδυση των κοινωνιών στον πολιτιστικό τουρισμό οφείλεται κυρίως στην διαφοροποίηση των προτιμήσεων των τουριστών, οι οποίοι αναζητούν στις διακοπές τους πρωτότυπες και αυθεντικές εμπειρίες.

Συνεπώς, τα πολιτιστικά φεστιβάλ αποτελούν για τις πόλεις, μια μορφή αύξησης της επισκεψιμότητας και της αναγνωρισιμότητάς τους.

Η διοργάνωση πολιτιστικών φεστιβάλ συνδέεται με την αναπτυξιακή διαδικασία. Η διεξαγωγή ενός πολιτιστικού φεστιβάλ είναι συνδέεται μάλιστα πιο πολύ με την ανάπτυξη του τόπου, παρά με την παράδοσή του. Οι πολιτιστικές εκδηλώσεις συμβάλουν όχι μόνο στην τόνωση της τοπικής υπερηφάνειας και ταυτότητας, καθώς βοηθούν στην ανάδειξη και αναζωογόνηση του ίδιου του τόπου, αλλά και στον οικονομικό τομέα, καθώς δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας ή διατηρούνται οι ήδη υπάρχουσες.

Υπάρχουν καλές πρακτικές και παραδείγματα επιτυχημένων πολιτιστικών φεστιβάλ στο διεθνές γίγνεσθαι, ωστόσο και στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πολλές ενέργειες πολιτιστικού τουρισμού, που επιβεβαιωμένα έχουν πετύχει τα προαναφερθέντα.

Η παράταξή μας, για την επερχόμενη αυτοδιοικητική θητεία, θα προτείνει την διεξαγωγή διαφόρων πολιτιστικών εκδηλώσεων, οι οποίες θα έχουν ως στόχο να προβληθεί η Αττική όχι μόνο σε πανελλαδικό, αλλά και σε πανευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο.

Διάφορα είναι τα γεγονότα τα οποία θα μπορούσαν να καθοριστούν ως αφορμή διοργάνωσης πολιτιστικών εκδηλώσεων. Άξιο να αναφερθεί είναι το έτος 2021, καθώς είναι σημαντικό επετειακό έτος για μας τους σύγχρονους Έλληνες, αφού κλείνουμε 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση, αλλά είναι σημαντικότερο το γεγονός για όλη την παγκόσμια ιστορία και για την αρχαία Αττική, καθώς κλείνουν 2.500 χρόνια από την «Ναυμαχία της Σαλαμίνας». Η ναυμαχία της Σαλαμίνας θεωρείται από τις πιο σημαντικές μάχες στην ανθρώπινη ιστορία, καθώς σύμφωνα με τους ιστορικούς, αν οι Πέρσες νικούσαν στη Σαλαμίνα, θα είχε σταματήσει η ανάπτυξη της Ελλάδος και κατά συνέπεια ο Δυτικός πολιτισμός δεν θα ήταν αυτό που είναι σήμερα.

Είναι λοιπόν μοναδική ευκαιρία, το 2021 να οριστεί ως η «Χρονιά της Ευρώπης».

Μέσω πολιτιστικών εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων, όπως, συναυλίες Ελλήνων, Ευρωπαίων και διεθνών καλλιτεχνών, μέσω θεατρικών παραστάσεων στο Ηρώδειο Αττικής, να προβληθεί η Αττική ως Μητρόπολη της Ευρώπης.

Επίσης, το 2020, το Μουσείου της Ακρόπολης έκλεισε 10 χρόνια λειτουργίας. Η παράταξή μας θα προτείνει την διοργάνωση εκδηλώσεων με σκοπό την προβολή αυτού του πολιτιστικού θησαυρού, κυρίως όμως για την προβολή του τραύματος που βιώνει ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός από την μη επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα.

Για την ανάδειξη και προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και την επιστροφή των κλεμμένων αρχαιολογικών θησαυρών την πατρίδας μας.

ΕΚΤΟ ΜΕΡΟΣ

«ΕΞΥΠΝΗ ΠΟΛΗ» (“Smart City”)

Οι νέες τεχνολογίες αποτελούν μέρος της ζωής και της καθημερινότητάς μας. Τα τελευταία χρόνια, με την τεχνολογική ανάπτυξη που συντελείται σε όλους τους τομείς έχουν προκύψει και νέοι όροι με έναν από αυτούς να είναι ο όρος “Smart City” ή αλλιώς “Έξυπνη Πόλη”. Μία πόλη που στόχος της είναι να επενδύσει στην ενσωμάτωση και τη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών για να δημιουργήσει οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές βελτιώσεις για τους ανθρώπους που ζουν και εργάζονται σε αυτήν.

Οι πιο δημοφιλείς περιπτώσεις και συστήματα “Έξυπνης Πόλης” που εφαρμόζονται διεθνώς περιλαμβάνουν τη διαχείριση στάθμευσης και κυκλοφορίας των οχημάτων, το φωτισμό των δρόμων, την έξυπνη διαχείριση αποβλήτων, την παρακολούθηση της ποιότητας και της ποσότητας του νερού, τη μέτρηση θορύβου και ατμοσφαιρικών ρύπων με σκοπό τη μελλοντική μείωσή τους, τους έξυπνους μετρητές για την εξοικονόμηση ενέργειας, κλπ. Βασικοί παράγοντες για την βιωσιμότητα αυτών των λύσεων είναι η κατάλληλη ανάλυση απαιτήσεων ώστε να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των πολιτών, η σωστή τεχνολογική σχεδίαση και υλοποίηση, η άρτια οικονομοτεχνική μελέτη και η επαρκής χρηματοδότηση.

Ενώ παρατηρούμε διαρκώς προσπάθειες και δράσεις εισαγωγής νέων τεχνολογιών “Έξυπνης Πόλης” από Δήμους ή Περιφέρειες, η πραγματικότητα έχει δείξει ότι μεγάλο ποσοστό αυτών μετά την αρχική πιλοτική εφαρμογή τους παύει να λειτουργεί. Αυτό οφείλεται κυρίως είτε στο λανθασμένο σχεδιασμό (χωρίς δηλαδή να λαμβάνονται υπόψη οι πραγματικές ανάγκες), είτε στην έλλειψη χρηματοδότησης για τη συντήρηση, είτε στην έλλειψη τεχνολογικά εξειδικευμένου προσωπικού του δημοσίου φορέα για τη λειτουργία και διαχείρισή τους. Οι αρνητικές συνέπειες αυτής της εξέλιξης είναι προφανείς, με σημαντικότερες την κατασπατάληση υπέρογκων ποσών δημοσίου χρήματος για λύσεις που στο τέλος δεν λειτουργούν αλλά και την επιφυλακτικότητα και δυσπιστία των πολιτών σε νέες δράσεις τεχνολογικού ενδιαφέροντος που τυχόν θα προταθούν ή/και εφαρμοστούν.

Οι προτάσεις της ΑΣΑ περιλαμβάνουν την Περιφέρεια ως βασικό παράγοντα και πυλώνα ανάπτυξης και εφαρμογής των τεχνολογιών της “Έξυπνης Πόλης”. Ο ρόλος της, μπορεί και οφείλει να είναι καταλυτικός στην αποτελεσματικότητα αλλά και τη βιωσιμότητα του οποιουδήποτε εγχειρήματος.

Οι βασικές πτυχές που θα συμβάλλουν στην επιτυχή εφαρμογή τους αποτελούνται από τα εξής:

  • Εκπόνηση οδικού χάρτη με ρεαλιστικούς στόχους

  • Δημιουργία καναλιών επικοινωνίας με τους πολίτες και τις επιχειρήσεις ώστε να μπορούν να καταθέσουν τις απόψεις τους που θα οδηγήσουν στην ανάλυση των αναγκών και την προτεραιοποίηση τους

  • Στενή συνεργασία με τους Δήμους και συμμετοχή της Περιφέρειας στη χρηματοδότηση συστημάτων “Έξυπνης Πόλης” με την εγκατάσταση των απαραίτητων δικτυακών υποδομών και λογισμικού

  • Συνεργασία με Πανεπιστήμια, Ερευνητικά Ιδρύματα και Επιμελητήρια για την εφαρμογή νέων ιδεών και την οικονομοτεχνική τους μελέτη

  • Διοργάνωση συνεδρίων με σχετική θεματολογία και τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων

  • Συνεργασία με φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης του εξωτερικού που έχουν εφαρμόσει ανάλογες ιδέες για την αποκόμιση τεχνογνωσίας

  • Ενίσχυση νεοφυών (startup) επιχειρήσεων με σχετική θεματολογία ενθαρρύνοντας έτσι την καινοτομία αλλά και την οικονομική ανάπτυξη

  • Χρηματοδότηση των υλοποιηθέντων λύσεων για την προσαρμογή τους στις νέες τεχνολογικές εξελίξεις διασφαλίζοντας έτσι την βιωσιμότητά τους

Η Περιφέρεια Αττικής συγκεντρώνει ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού της Ελλάδας καθώς σύμφωνα με την τελευταία επίσημη απογραφή ο πληθυσμός της ανέρχεται σε 3.8 εκ. κατοίκους, καλύπτει το 36% του συνολικού πληθυσμού της χώρας, με πυκνότητα περίπου 1.000 κατοίκους/τ.χμ. Η εφαρμογή των προαναφερόμενων συστημάτων ή νέων τεχνολογικών ιδεών “Έξυπνης Πόλης” αποτελεί επιτακτική ανάγκη, και ειδικά σε περιοχές του πυκνού αστικού ιστού, έτσι ώστε να συμβάλλουν στην βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών, την εξοικονόμηση πόρων αλλά και την οικονομική ευημερία και ανάπτυξη.

Copyright@2019 Ανεξάρτητη Συμμαχία για την Αττική | All Rights Reserved

Πολιτική Προστασίας Δεδομένων